Истина је често узбудљивија од сценарија: Бертранд Таверније о музици у филму

radionica tavernije

Након приказивања филма „Око поноћи“ Бетранда Тавернијеа, стилизоване биографске приче о једном америчком џез музичару у Паризу, овај француски режисер је одржао узбудљиву и интерактивну радионицу. Почео је присећајући се потешкоћа око прављења овог филма са америчким продуцентима.

„Филм је завршен само зато што је један човек у њега веровао. То је човек који је такође био једини тип у Холивуду који је веровао и у будућности видеа… Студио Ворнер Брадерс толико није веровао у овај филм да су продали права на слимање плоча Сонију који је после направио 18 златних плоча са музиком из филма. Ово је било невероватно.“

Таверније је говорио о употреби музике у филму:

„Музика уживо у филму је била нешто потпуно револуционарно. Ја сам могао користити плејбек. Међутим, суштина џеза је ризиковање. Они рескирају сваке вечери. Скорцесе је покушао да ово уради у филму Њујорк, Њујорк! али није успео. Наме је то пошло за руком. Сваа музика је снимана уживо.“

Замољен да коментарише разлике између америчких и европских продукција и идеологија, Бернар Таверније је приметио следеће:

„У америчком филму, ствари се своде на усамљеног вука који иде против свих и који сам решава све. Европски филм је заснован на сумњи. А ја сам увек веровао у групну борбу. Потребна вам је помоћ. Ја никада не би био у стању да снимим ове филмове сам. Била ми је потребна помоћ. Помогли су ми људи који су веровали у мене.“

погледајте галерију слика