Савремене тенденције

МАЈОР

Русија | 2013

Јуриј Биков

Режија:
Јуриј Биков

Сценарио:
Јуриј Биков

Директор фотографије:
Кирил Клепалов

Монтажа:
Јуриј Биков

Продукција:
Алексеј Учитељ
Кира Саксаганскаја

Продукцијска кућа:
Rock films

Улоге:
Денис Шведов
Ирина Низина 
Дмитри Куличков
Иља Исајев
Јуриј Биков 
Кирил Полукин 
Борис Невзоров

Трајање:
99 минута

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

интернет страница филма

Синопсис

Сергеј, полицијски мајор из малог града у руској провинцији, жури у болницу на порођај своје жене. Он вози великом брзином и не успева на време да се заустави када се пред њим појави дечак који прелази пут. Дечак умире, наочиглед мајке која се ту нашла. Мајор у магновењу реагује, закључава шокирану жену у своје возило и позива колегу, полицијског официра Крошунова. Крошунов покушава да помогне ”фризирајући” извештај истражитеља и дајући мајци на превару дозу алкохола пре тестирања крви. Догађаји ће се отети контроли када родитељи одбију да потпишу намештени извештај, а локални моћници одлуче да ствар заташкају. Мајор Сергеј, суочен са застрашујућом спиралом догађаја које је покренуо, супротставиће се корупцији и неморалу  своје службе. У драматуршки идеалном трајању радње од једног дана, филм Јурија Бикова поставља свог трагичног хероја насупрот свету и вредностима у којима је до тог дана живео.

Биографија режисера

Јуриј Биков

Yuri Bykov 01

Јуриј Биков је руски режисер, сценариста и глумац. Рођен је у радничкој породици у Новомичуринску 1981. године. Студирао је глуму на Филмском институту Герасимов (ВГИК), а потом и глумио у московским позориштима. Од 2006. пише сценарија и режира игране филмове кратког метра. Један од њих, Шеф (2009), у коме је играо и главну улогу, проглашен је за најбољи на фестивалу Кинотаур у Сочију. Први целовечерњи играни филм Јурија Бикова је Уживо (2010). Његов  филм Мајор (2013) је озбиљна драма за коју је Биков поред главне улоге и монтаже, сам компоновао и музику.  Филм је проглашен за најбољи на фестивалу у Шангају, а приказан је и на канском фестивалу у престижном програму Недеља међународне критике.